Marketing en PR zijn belangrijke onderdelen van elk bedrijf of organisatie. Daarom is het belangrijk om goed op de hoogte te zijn van de huidige marketing trends en hoe jij je bedrijf kan laten uitblinken. Maar waar kun je beginnen als je meer wilt leren over deze onderwerpen? Er zijn veel boeken beschikbaar die je kunt lezen om meer kennis op te doen. Gelukkig zijn er ook veel gratis boeken die je kunt lezen. Deze e-books gaan vaak over de actuele trends binnen marketing en pr. Meestal zijn het experts die doormiddel van een e-book hun kennis willen delen. Dat is natuurlijk heel mooi om mee te nemen. In deze blog zullen we je de drie beste gratis e-books over marketing en PR op een rijtje zetten.
Ontdek 3 manieren om in het nieuws te komen e-book door Jennifer Delano
Het gratis e-book “Ontdek 3 manieren om in het nieuws te komen” is ideaal voor degenen die graag meer willen weten over het krijgen van media aandacht. Het bevat 3 praktische tips die je kunt gebruiken om te zorgen dat je in het nieuws komt.
Het e-book beschrijft hoe je PR voor jou bedrijf laat werken, hierbij verschillende methodes voor PR van binnen naar buiten en van buiten naar binnen. Het e-book is geschreven door Jennifer Delano, een ervaren PR-professional en oprichter van PRGoeroes.
Create buyer personas that work door Wyzowl
Dit gratis e-book is een must-read voor iedereen die zich bezighoudt met marketing en PR op het gebied van verkoop. Het e-book legt uit hoe je een effectieve buyer persona maakt. Door middel van een buyer persona kun je jouw doelgroep beter begrijpen en je campagnes gericht positioneren.
Wyzowl gaat uitgebreid in op het doelgroep typologie en legt in stappen uit waar je op moet letten bij het maken van je buyer persona. Het is zeker een aanrader als je te maken hebt met klanten. Op deze manier leer je hoe jij je ideale klant het beste kan benaderen. Het is geschreven door Wyzowl, een leider in video marketing.
The ROI of content marketing door Kuno
Content marketing is een geweldige manier om je bedrijf op te bouwen. Maar hoe weet je of jouw content marketing strategie werkt? Vaak investeren wij veel in onze marketing en willen graag resultaten zien. Dat kan soms lastig zijn, vooral als je kijkt naar je investering en je opbrengst verhouding, je ROI dus. In dit boek leer je hoe je de ROI van content marketing kunt berekenen en waarom het belangrijk is om je content marketing inspanningen te meten. Het is geschreven door Kuno, een toonaangevend content marketingbureau.
Met deze lijst van de beste de 3 beste gratis e-books over marketing en PR ben je wel even zoet. Heb je de voorkeur om je boeken digitaal te lezen? Bekijk dan onze blog over waarom een iPad de perfecte tool is daarvoor!